Vi bruker informasjonskapsler for å gjøre opplevelsen bedre. I samsvar med det nye e-direktivet trenger vi å be om tillatelse til å sette informasjonskapsler.
med all info om produkter, kampanjer
og andre tilbud!
Vi bruker informasjonskapsler for å gjøre opplevelsen bedre. I samsvar med det nye e-direktivet trenger vi å be om tillatelse til å sette informasjonskapsler. Lære mer
Disse kjøpsvilkårene gjelder for kjøp av varer fra Immitec Norge AS
Kjøpsvilkårene ble sist oppdatert 14.01.2025, og får virkning for alle inngåtte og nye avtaler.
Selger er: Immitec Norge AS
Adresse: Immitec Norge AS C/O Saola Respons og Logistikk AS Borgeskogen 65, 3160 Stokke
Telefon: 21 40 38 60 hverdager mellom klokken 11:00 – 15:00
E-post: post@almea.no
Org nr.: 956 118 131
og betegnes i det følgende som «Immitec Norge AS», «vi», «oss» eller «selger».
Kjøper er den personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen uavhengig av kjøpskanal, og betegnes i det følgende som «du», «deg» eller «kunden». Du må være fylt 18 år for å bli kunde hos Immitec Norge AS.
Det skal være enkelt og oversiktlig for deg som kunde å handle hos oss. Vi selger produkter på løpende abonnementsbasis, og du får derfor forsendelsene direkte levert i postkassen din, slik at du er sikker på å aldri gå tom.
Immitec Norge AS sine produkter som distribueres gjennom løpende abonnement på ukentlig/flerukentlig eller månedlig/flermånedlig basis, direkte til din postkasse via salgskanaler som nettbutikk, annonser, nyhetsbrev, SMS, TV, radio og telefonsalg.
Du vil motta en ordrebekreftelse på e-post eller SMS (mobiltelefon) umiddelbart etter at vi har mottatt din bestilling fra websiden.
Vi utsteder en skriftlig faktura som fungerer som ordrebekreftelse og som vedlegges alle forsendelser. Ved spesielle tilbud, større eller flere bestillinger kan det forekomme at bestillingen må hentes på postkontoret grunnet størrelse og vekt.
Levering anses skjedd når du, eller din representant, har overtatt varen.
Ved forsinket levering kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, erstatning eller heving av avtalen.
Du betaler ved mottak av faktura for varen.
Fakturaen sendes sammen med din forsendelse. Betalingsfristen følger av fakturaen, og er på minimum 14 dager fra mottak av varen. Ved manglende betaling påløper de til enhver tid fastsatte renter i henhold til forsinkelsesrenteloven, samt eventuelle inndrivelseskostnader.
Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten kommer frem av angrerettskjemaet som følger med førstegangsbestillingen og via denne lenken til angrerettskjema. Påberopelse av angreretten eller spørsmål knyttet til denne kan rettes til kundeservice på telefon 21 40 38 60 eller e-post post@almea.no.
Dersom den leverte varen har mangler, kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller heving av avtalen.
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger en melding om at du vil påberope deg mangelen. Du har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget. Reklamasjonsretten er begrenset til reklamasjoner innen varens holdbarhetsdato som angitt på emballasjen, og senest 2 år etter at du mottok varen. Ved for sen reklamasjon taper du retten til å gjøre mangelen gjeldende.
Reklamasjonsretten gjelder i tillegg til angreretten.
Ved reklamasjon, feil og mangler får du dekket eventuelle fraktkostnader. Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss. Tilbakebetaling av beløpet, inkludert frakt, skjer innen 14 dager.
Dersom du ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan vi i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra deg. Vi vil etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling og inkassogebyr, og dersom du unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste deg med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til deg.
For å kunne gjennomføre denne avtalen vil selger behandle enkelte personopplysninger som kan knyttes til deg (f.eks. navn og adresse). Du kan lese mer om vår behandling av personopplysninger ved å klikke på følgende link til personvernerklæringen.
Vår kundeservice har lang erfaring med våre produkter og kan derfor lett svare deg på dine spørsmål. Du når kundeservice på telefon 2140 38 60 hverdager kl. 11:00–15:00. Du kan også sende en e-post til post@almea.no. Dine henvendelser som gjelder faktiske kjøp og bestillinger skal alltid besvares innen 48 timer av selger.
Du vil som abonnementskunde motta en e-post med forespørsel om å gi en brukeromtale. På denne måten sikrer vi at det kun er kunder som har kjøpt produktet som legger igjen brukeromtaler. Vi henter inn samtykke på om du ønsker å dele din brukeromtale.
Selger forbeholder seg retten til å overføre sine rettigheter og forpliktelser i henhold til denne avtalen til en annen part. Det tas også forbehold om driftsstans, trykkfeil, uriktige priser, merverdi- og øvrige avgiftsendringer eller leveringsproblemer som skyldes forhold utenfor vår kontroll.
Eventuelle tilbud gjelder så lenge lageret rekker (som opplyst i tilknytning til den enkelte kampanje).
Vi tar ikke ansvar for feil bruk av produkter. Følg anbefalt dosering på pakken.
Disse kjøpsvilkårene er gjenstand for endringer ved særlige behov og/eller lovendringer, pålegg eller anbefalinger. Ved endring av vilkårene vil du bli varslet om dette. Slikt varsel gis senest 1 måned før endringene trer i kraft. Dersom du, basert på de endrede vilkårene, ønsker å si opp avtalen, står du fritt til å gjøre dette. Manglende oppsigelse av avtalen etter endring av avtalevilkårene innebærer at du aksepterer de oppdaterte avtalevilkårene. Nye vilkår vil bli kunngjort på vår nettside i kombinasjon med utsendelse av de nye vilkårene.
Hvis du ønsker å klage på ditt kjøp, ta kontakt med kundeservice. Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 7.
Partene skal forsøke å løse enhver tvist i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller på www.forbrukerradet.no.
Dersom mekling ikke fører frem, kan du eller selgeren bringe saken inn for Forbrukerklageutvalget eller domstolene. Selger er forpliktet til å rette seg etter avgjørelser i Forbrukerklageutvalget. Avtalen er underlagt norsk rett. Rett verneting er Vestfold tingrett.