FAQ - Spørsmål og svar

Hvordan bestiller jeg?

Finn det produktet du ønsker å kjøpe og velg kjøp. Produktet blir nå lagt i din handlekurv. For å avslutte kjøpet, gå til kassen og fyll ut din kontaktinformasjon eller klikk Logg inn for å logge inn på din konto. Dersom man velger faktura som betalingsmåte forbeholder vi oss retten til å kredittvurderte deg som kunde.

Ordrebekreftelse

Når kjøpet er gjennomført vil du få tilsendt ordrebekreftelse på e-posten som du er registrert med. Vennligst sjekk at all data stemmer og kontakt kundeservice om det skulle være noe feil.

Kjøpsvilkår


Angrerett


Frakt og levering

Frakt
Varene sendes med posten hovedsaklig som vanlig brevpost. Det betyr at de fleste forsendelsene leveres direkte i din postkasse. Dersom forsendelsen er for stor for din postkasse, sendes pakken med Posten og kan hentes på nærmeste postkontor eller Post i butikk. Har dine varer høy verdi, sendes de med sporing.

Emballasje
Alle forsendelsene sendes i diskret emballasje slik at innholdet ikke kan identifiseres. 

Leveringstid
Normalt vil varene være levert innen 3-5 arbeidsdager etter bestilling. Vi behandler som regel ordren innen en virkedag etter bestilling, deretter går varen ut fra vårt lager til posten. I postgang må det beregnes ca. 3 virkedager. 

Fraktkostnader

For tiden har almea.no  en fast fraktpris på 39,50 


Personopplysninger

Registrere deg som kunde?

Det er valgfritt om du ønsker å registrere deg som kunde hos Almea.no Velger du å registrere deg er det raskere og enklere for deg neste gang du skal handle. I så tilfelle lagres din personlige informasjon (ikke betalingsinformasjon), slik at du slipper å skrive inn dette ved neste handel. Opplysningene dine blir kryptert og oppbevart så lenge det er hensiktsmessig for vår kundeoppfølging, minimum ut garanti- og reklamasjonstiden. Almea.no videresender eller selger ikke personopplysninger til tredjepart. Du vil ikke få e-post fra oss med mindre du aktivt gir oss ditt samtykke til dette. Du kan når som helst be om å bli slettet fra kundekartoteket ved å gi oss beskjed pr. telefon eller e-post.

Annen informasjon
I tillegg til den informasjonen du legger inn hvis du registrerer deg som kunde hos Almea.no vil vi kunne se:
- Hvilke av våre nettsider du har besøkt og når
- Hvilken browser (se ordforklaring) du bruker
- Hvilken IP-adresse (se ordforklaring) du har

Opplysningene anvendes kun internt i forbindelse med eventuell statistikk og teknisk drifting av Almea.no.www.almea.no bruker cookies til å lagre øktinformasjon (Så vi vet om du er logget inn)

Ordforklaring

Browser: Program man bruker til å surfe på internett med. På norsk kalles en browser av og til en nettleser. Eksempler på nettlesere er Netscape Navigator, Mozilla, Opera og Internet Explorer.

IP-adresse: En IP-adresse (IP = Internet Protokol) er den numeriske adressen en datamaskin skal ha for å være tilknyttet internett. En såkalt 'navne-server' (på engelsk DNS-server - DNS = Domain Name Service) sørger så for å oversette den numeriske adressen til et navn, vi mennesker lettere forstår.



FAQ - Ofte stilte spørsmål

Her ser du noen vanlige spørsmål og svar for å gjøre ditt besøk her hos oss enklere. Har du et spørsmål som du ikke finner svaret på så er du velkommen å kontakte vår kundeservice. 

Can I order from outside Norway?
We are sorry, but our current systems can not handle orders from abroad. 

Jeg bor på Svalbard og vil gjerne kjøpe uten merverdiavgift. Lar dette seg gjøre?
Javisst. Vi kontrollerer alle innkommende bestillinger og fjerner mva fortløpende. Dette gjelder også Jan Mayen, Bjørnøya og norsk personell i utenrikstjeneste. På nettsiden og i ordrebekreftelsen, vil du se prisene inkludert mva, men vi korrigerer dette manuelt. Send gjerne en e-post til kundeservice@almea.no for å bekrefte at bestillingen din skal til Svalbard eller annet mva-fritt område. 

Jeg har spørsmål til ordren min. Hvor henvender jeg meg?
Det beste er å sende en e-post til kundeservice@almea.no 

Jeg ønsker å sende varen til et annet sted enn hjem til meg selv. Hvordan løser jeg det?
Ta kontakt med kundeservice@almea.no

Kan jeg betale på postoppkrav?
Nei, på grunn av stor andel uavhentede pakker tilbyr vi dessverre ikke bestilling på postoppkrav. 

Hvilke betalingsmuligheter har jeg?
Bankkort eller kredittkort. Vi aksepterer både Visa og Mastercard. Husk å ha kodebrikke/sikkerhetskode fra bank tilgjengelig. 
Klarna faktura/konto, vi tilbyr betaling med Klarna faktura som du får tilsendt sammen med pakken. Eller du kan velge å legge beløpet på din klarna konto.
Paypal, her betaler du enkelt med kun e-postadressen og passordet ditt etter at du har satt opp en konto på paypal.no.

Dersom man velger faktura som betalingsmåte forbeholder vi oss retten til å kredittvurdere deg som kunde.

Hvor sikkert er betaling med bankkort hos almea.no?
All betaling foregår kryptert og med høyeste sikkerhetsnivå gjennom BBS (Bankenes Betalingssentral). Løsningen er "Verified by Visa" som betyr at det er et ekstra sikkerhetsnivå ved at man må taste inn sin personlige kode (Utstedt av kortselskap/nettbank kodebrikke) før kjøpet kan bli gjennomført. 

Hva vil det si at siden er kryptert?
Når f.eks. kredittinformasjonen sendes til BBS (Bankenes Betalingssentral) blir informasjonen kryptert, dvs. den gjøres ugjenkjennelig for så å endres tilbake når den når BBS. På den måten vil ikke noen kunne tyde informasjonen underveis. 

Hva med kredittkortinformasjonen min?
Vi lagrer ikke noe kredittkortinformasjon. Det er kryptert når vi mottar data og det sendes til BBS uten at noen har tilgang til dette. Vi tar heller ikke imot kredittkortinformasjon over telefon. Kortnummer og utløpsdato ser vi mao. ikke i det hele tatt. Heller ikke ditt kontonummer. 

Jeg ser at pengene er trukket fra konoen min, men jeg har ikke fått varene mine. Hvordan kan dette ha seg?
Når noen bestiller varer med kredittkort blir først pengene reservert på konto. Først når vi effektuerer ordren og sender varene fra oss blir din konto belastet. Forskjellen på dette kan du se i disponibel og bokført saldo på din konto. Vi har ikke mulighet til å belaste for mer enn hva som er reservert. 

Blir pengene mine hevet umiddelbart etter at jeg har bestilt?
Av sikkerhetsmessige årsaker disponeres beløpet for oss samme dag som du har bestilt. Selve belastningen av kortet skjer ikke før vi sender varene dine. Skulle vi være utsolgt for noe av det du har bestilt, belaster vi selvsagt bare for det vi sender. 

Hvilke typer kort kan jeg betale med?
Vi aksepterer for tiden VISA og Mastercard. I tillegg kan du bruke ditt vanlige bankkort. 

Kan jeg legge til nye produkter i bestillingen min?
På grunn av vår sikkerhetspolitikk rundt kredittkort kan du ikke legge til nye produkter i bestillingen din. Du kan enten sende en ny bestilling eller avbestille den den du allerede har gjort og begynne på nytt. 

Hvordan sjekker jeg ordrestatusen min?
Når du bestiller en vare, vil du motta en bekreftelse på bestillingen din per mail. Har du egen konto hos oss kan du også logge deg inn for å se status på bestillingen. 

Hva skjer hvis det produktet jeg bestilte ikke er på lager? 
Du vil bli kontaktet på e-post om at vi er utsolgt. Har du bestilt flere varer og den utsolgte varen er en vesentlig del av alt du bestiller, tar vi kontakt med deg på e-post eller telefon. Varer vi er utsolgt for ettersendes ikke, men må bestilles på nytt. 

Jeg har ikke fått varen jeg bestilte,hva gjør jeg?
Dersom du ikke har mottatt pakken innen rimelig tid, kan du ta kontakt med kundeservice. Ordre blir som regel håndtert innen 1 virkedag etter bestilling. Det bør beregnes ca 3-5. virkedager i frakt, men du bør vente noen dager ekstra før du eventuelt tar kontakt med oss. 

Hvor lang tid tar leveringen?
Ordrene blir normalt pakket samme dag eller dagen etter du foretar bestillingen, avhenging av når på døgnet du gjør det. Normalt går varen ut fra lager innen en dag etter pakking. Deretter må det beregnes ca. 3-5 dager i postgang. - Alle dager er oppgitt i virkedager. 

Hvis jeg tidligere har bestilt varer gjennom almea.no, må jeg da gå gjennom samme prosedyre eller tar almea.no vare på opplysningene jeg har gitt?
Vi tar vare på dine personlige opplysninger slik at når du bestiller på nytt vil de automatisk bli vist frem når du taster inn e-postadressen din og passordet ditt. Av sikkerhetsmessige årsaker tar ikke almea.no vare på kredittkortopplysninger. Disse opplysningene skal du derfor taste inn hver gang du gjør en bestilling 

Sender dere utenlands?
Nei. Vi har dessverre ikke noe system for å sende utenlands. 

Jeg er gravid/ammer. Kan jeg ta slankeprodukter/naturmedisin?
Slankeprodukter/Naturmedisin bør som hovedregel ikke benyttes av gravide og ammende. Det vanligste er å ikke anbefale naturmidler til gravide kvinner på grunn av manglende forskning på området, men vi vil understreke at det ikke foreligger noen rapporter om skadevirkninger på produkter som 30days.
Ønsker du alikevel å ta naturmedisin mens du er gravid/ammer bør dette gjøres i samråd med lege.